Setting y Reglas

Plazas Cerradas.

Setting y Reglas

Notapor Gary Tailor » Vie, 21 Mar 2014, 23:11

1)Setting de Pathfinder
2)no enchancements directos proporcinados por items (digase cloak of ser, amulet of nat, belt de fuerza y esas clases de varas) para los personajes ni para los npcs, sin embargo se va ganar cada 2 niveles 1 punto que se puede a un stat, al armor, al will, fort o refl. con la idea de que se usen otros items para darle mas flavor, por supuesto que se va a bajar el CL de los encounters, los dc asi como los hps y daño para balancear un poco si veo que se las apañan bien, y usan lo item inteligentemente pues le subo el reto para hacerlos pensar como proceder, asi las compras de items espero que sean pensada ya se en combo o en pro a un build o una idea de teamwork o talvez un poco de cada cosa.
3) no voy a disparar a matar no sino que se les va a obligar a pensar que hacer dado caso o momento, malezas, rubble y cosas que den cover, van a haber escenarios donde se pueden tirar cosas al piso como mesas, piedras, usar cuerpos de enemigos muertos y demas
4)Cosas de 3.5 seran negociadas en pro al disfrute del juego, nada elevado ni nada poco competitivo sino algo que sea manejable y divertido, como usar un go-kart o jugar paintball.
5) quiere que hablen entre uds, quiero ver se dirijan la palabra que los pcs luchen tengan idea y las exploten como si vivieran en el jodido mundo, asi como los npcs tambien sienten y tienen sueños joder!!!
6) por ultimo al eliminar los items tambien me mermar un poco el munchkinismo en la "party" es una party, la victoria no depende de un pc que siempre salva la tanda sino de un grupo de pcs que lucha como un tanque de guerra y piensa como un jodido demente donde cada aparte vale
eso es por ahora
Oculto:
Gary Tailor, Commoner lvl 1 NG
..::GENERAL INFO::..
Edad: 16 años
Estatura: 1.74
Peso: 70 kilos
Genero:Masculino
Color de ojos, Cabello y Piel: Ojos verde oscuro, cabello castaño, piel blanca
Lenguajes:Common

..::SENSES::..
Initiative:0
Pasive Perception: 10

..::ABILITY SCORES::.. Total = base + racial/ajuste + item
STR: 10
DEX:12
CON:12
INT:11
WIS:10
CHA:14+2(raciales)

..::DEFENSES::..
Hit Points: 7

AC: 11
Touch: 11
Flat-Footed:10

Saves: Fortitude:1
Reflex : 1
Will :0

..::OFFENSE::..
Movement: 30
Melee : 0
Ranged : 1
CMB : 0 = 0 + 0
CMD : 11 = 10 +1

Attacks:
-

..::Skills::.. 4 (1 clase favorecida, 1 raza y 2 de clase)
Climb(str):1+3
Craft “clothes” (int):1+3
Handle animal (cha):
Perception (Wis):1+3
Profession “Tailor” (Wis):1+3+3(master’s gift)
Ride (Dex):
Swim (Str):1+3

..::Feats::..
1:Skill Focus Profession
3:
5:
Bonus: human not yet learned

..::Spells::..

lvl 0-Cantrips:

Prestidigitation

..::Features::..
+2 to One Ability Score: Human characters get a +2 bonus to one ability score of their choice at creation to represent
their varied nature.
Medium: Humans are Medium creatures and have no bonuses or penalties due to their size.
Normal Speed: Humans have a base speed of 30 feet.
Bonus Feat: Humans select one extra feat at 1st level.
Skilled: Humans gain an additional skill rank at first level and one additional rank whenever they gain a level.
Languages: Humans begin play speaking Common. Humans with high Intelligence scores can choose any
languages they want (except secret languages, such as Druidic)
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Re: Setting y Reglas

Notapor Abdril » Vie, 21 Mar 2014, 23:24

Ya me elimino medio build :(
Imagen

The Numbers
Oculto:
Abdril NordJün
Human/ female
Barbarian 7
Eyes: green
Hair. Red
Height: 1,8 m
Weight: 80 Kg

Chaotic neutral

Srt 18 (22)
Con 20 (26)
Dex 15
Int 12
Wis 13
Cha 14

TS
Fort 5+5= 12 (15 while raging)
Ref  2+2= 6
Will 2+5= 9 (14 while raging)

AC= 21 (19 while raging)
Touch AC: 14 (12 while raging)
FF AC: 19 (17 while raging)
Hp= 47+35(con) +7(clase preferida)= 93 (114 while raging)
DR= 1/-


Atack: +12/+7  (+ 1Adamantine Greatsword  Keen flaming 2d6+7+1d6(fuego)  17-20/x2)
+14/+9  (+1 Adamantine Greatsword  Keen flaming 2d6+10+1d6(fuego) 17-20/x2 ) - While raging
+9/+4 (Composite Long Bow 1d8+4 20/x3)


CMB: +11 (+13 While raging)
CMD: 23


SQ: Fast movement, Rage (29 Rounds/day), rage power (Spirit totem lesser, Spirit totem, Intimidating Glare ), Companion spirit (+2 perception while rage or sleep), unncany dodge, Improved unncany dodge, damage reduction 1/-
Feat: power atack, Extra rage, Endurance , Steadfast determination, Raging vitality
Skills:
Acrobatics* (7): +12
Swim* (4): +11
Perception (7): +11
Intimidate 7 :+12
Climb* (4): +11
Stealth* (7): +9
Survival (2):+6
Kn nature (1): +5
*-2 armor check penalty
Traits: armor expert, Background (+1 en survival, surivival es ahora una skill de clase para sino lo era, gana +1 al bono(+2) en lugares montañosos o de clima frio (10c a -30c) y tiene cold resistance 10")

Gear: +1 Keen flaming Adamantine Greatsword  21050 gp , long bow composite(+4 Str)(500gp), breastplate of mobility +1 (4500 gp), +2 waraxe, Horned helmet of the fortunate soldier
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Re: Setting y Reglas

Notapor gloin » Sab, 22 Mar 2014, 03:55

-_-u

ya me puso a pensar
I don't fight for good; I don't fight for evil! I just FIGHT!

Oculto:
(CN/Dwarf/Adept lvl 1)
..::GENERAL INFO::..
Edad: 25
Estatura: 1.20 cm
Peso: 75 kg
Genero: masculino
Cabeza Afeitada, ojos café rojizos, piel blanca. Posee una barba del mismo color q sus ojos distribuida en 2 trenzas que por el momento no son muy largas.
Lenguajes: common, dwarven.

..::SENSES::..
Initiative: +0

..::ABILITY SCORES::.. Total = base + racial/ajuste + item
STR: 14
DEX: 10
CON: 15 (13+2 raza)
INT: 10
WIS: 15 (13+2 raza)
CHA: 7 (9-2 raza)

..::DEFENSES::..
Hit Points: 9

AC: 10
Touch: 10
Flat-Footed: 10

Saves:
Fortitude: +2
Reflex : +0
Will : +4

..::OFFENSE::..
Movement: 20ft
Melee : +2
Ranged : 0
CMB : +2
CMD : 12

Spells
Lvl 0 (3 spells)
Create water, touch of fatigue, mending
Lvl 1 (1+1)
Cure light wounds, Burning Hands


..::Skills::.. (class + int mod = total per level) [ranks+score+trained+misc]
(2+0=2 per level)
Craft (cooking): 0= 0+0+0
Handle Animal: -2 = 0 – 2 +0
Heal: 6= 1+2+3
Knowledge (religion): 4 = 1+0+3
Profession: 2= 0+2+0
Spellcraft: 0 = 0+0+0
Survival: 2 = 0+2+0

..::Feats::..
1: (pendiente no le pongo xq me parece exagerado ponerle una habilidad extraordinaria a un simple mandadero de iglesia)

..::Features::..
Slow and Steady: Dwarves have a base speed of 20 feet, but their speed is never modified by armor or encumbrance.

Darkvision: Dwarves can see in the dark up to 60 feet.

Defensive Training: Dwarves get a +4 dodge bonus to AC against monsters of the giant subtype.

Greed: Dwarves receive a +2 racial bonus on Appraise skill checks made to determine the price of nonmagical goods that contain precious metals or gemstones.

Hatred: Dwarves receive a +1 bonus on attack rolls against humanoid creatures of the orc and goblinoid subtypes due to special training against these hated foes.

Hardy: Dwarves receive a +2 racial bonus on saving throws against poison, spells, and spell-like abilities.

Stability: Dwarves receive a +4 racial bonus to their Combat Maneuver Defense when resisting a bull rush or trip attempt while standing on the ground.

Stonecunning: Dwarves receive a +2 bonus on Perception checks to potentially notice unusual stonework, such as traps and hidden doors located in stone walls or floors. They receive a check to notice such features whenever they pass within 10 feet of them, whether or not they are actively looking.

Weapon Familiarity: Dwarves are proficient with battleaxes, heavy picks, and warhammers, and treat any weapon with the word “dwarven” in its name as a martial weapon.

Languages: Dwarves begin play speaking Common and Dwarven.
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Re: Setting y Reglas

Notapor comrade00 » Sab, 22 Mar 2014, 04:02

gloin escribió:-_-u

ya me puso a pensar

Bien que el cuadra pensar camarada camarada
por cierto, el +1 cada 2 niveles puede ser a un Stat, al armor o saves en total.
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Re: Setting y Reglas

Notapor gloin » Sab, 22 Mar 2014, 05:55

comrade00 escribió:
gloin escribió:-_-u

ya me puso a pensar

Bien que el cuadra pensar camarada camarada
por cierto, el +1 cada 2 niveles puede ser a un Stat, al armor o saves en total.



es relativo, mis personajes arcanos si son muy creativos para salir de situaciones incomodas.

entendido con el +1
I don't fight for good; I don't fight for evil! I just FIGHT!

Oculto:
(CN/Dwarf/Adept lvl 1)
..::GENERAL INFO::..
Edad: 25
Estatura: 1.20 cm
Peso: 75 kg
Genero: masculino
Cabeza Afeitada, ojos café rojizos, piel blanca. Posee una barba del mismo color q sus ojos distribuida en 2 trenzas que por el momento no son muy largas.
Lenguajes: common, dwarven.

..::SENSES::..
Initiative: +0

..::ABILITY SCORES::.. Total = base + racial/ajuste + item
STR: 14
DEX: 10
CON: 15 (13+2 raza)
INT: 10
WIS: 15 (13+2 raza)
CHA: 7 (9-2 raza)

..::DEFENSES::..
Hit Points: 9

AC: 10
Touch: 10
Flat-Footed: 10

Saves:
Fortitude: +2
Reflex : +0
Will : +4

..::OFFENSE::..
Movement: 20ft
Melee : +2
Ranged : 0
CMB : +2
CMD : 12

Spells
Lvl 0 (3 spells)
Create water, touch of fatigue, mending
Lvl 1 (1+1)
Cure light wounds, Burning Hands


..::Skills::.. (class + int mod = total per level) [ranks+score+trained+misc]
(2+0=2 per level)
Craft (cooking): 0= 0+0+0
Handle Animal: -2 = 0 – 2 +0
Heal: 6= 1+2+3
Knowledge (religion): 4 = 1+0+3
Profession: 2= 0+2+0
Spellcraft: 0 = 0+0+0
Survival: 2 = 0+2+0

..::Feats::..
1: (pendiente no le pongo xq me parece exagerado ponerle una habilidad extraordinaria a un simple mandadero de iglesia)

..::Features::..
Slow and Steady: Dwarves have a base speed of 20 feet, but their speed is never modified by armor or encumbrance.

Darkvision: Dwarves can see in the dark up to 60 feet.

Defensive Training: Dwarves get a +4 dodge bonus to AC against monsters of the giant subtype.

Greed: Dwarves receive a +2 racial bonus on Appraise skill checks made to determine the price of nonmagical goods that contain precious metals or gemstones.

Hatred: Dwarves receive a +1 bonus on attack rolls against humanoid creatures of the orc and goblinoid subtypes due to special training against these hated foes.

Hardy: Dwarves receive a +2 racial bonus on saving throws against poison, spells, and spell-like abilities.

Stability: Dwarves receive a +4 racial bonus to their Combat Maneuver Defense when resisting a bull rush or trip attempt while standing on the ground.

Stonecunning: Dwarves receive a +2 bonus on Perception checks to potentially notice unusual stonework, such as traps and hidden doors located in stone walls or floors. They receive a check to notice such features whenever they pass within 10 feet of them, whether or not they are actively looking.

Weapon Familiarity: Dwarves are proficient with battleaxes, heavy picks, and warhammers, and treat any weapon with the word “dwarven” in its name as a martial weapon.

Languages: Dwarves begin play speaking Common and Dwarven.
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Re: Setting y Reglas

Notapor comrade00 » Sab, 22 Mar 2014, 05:59

le da buen uso a su mente agil y no dudo que esta vez no sea la excepcion
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Re: Setting y Reglas

Notapor Flama » Dom, 23 Mar 2014, 00:55

Se puede aplicar?
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Re: Setting y Reglas

Notapor comrade00 » Dom, 23 Mar 2014, 01:11

Flama escribió:Se puede aplicar?

lastimosamente estamos con los cupos llenos
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Re: Setting y Reglas

Notapor MuertoX » Mar, 03 Jun 2014, 08:32

comrade, te informo que hice el level up.
Aproveche de reentrenar (por level up) algunas dotes. Los bull rush ( decepcionado por estas ) han sido modificados para darle entrada a los Weapon specialization. En general este level fue un +3/+3 enfocado en el ataque melee.

Reparti los rangos y subi lo que corresponda.
Esop =).
Oculto:
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither,
Deep roots are not reached by the frost.

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken,
The crownless again shall be king.


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Re: Setting y Reglas

Notapor comrade00 » Mar, 03 Jun 2014, 17:42

MuertoX escribió:comrade, te informo que hice el level up.
Aproveche de reentrenar (por level up) algunas dotes. Los bull rush ( decepcionado por estas ) han sido modificados para darle entrada a los Weapon specialization. En general este level fue un +3/+3 enfocado en el ataque melee.

Reparti los rangos y subi lo que corresponda.
Esop =).

excelente :P
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